Listopad, 2012

Poniedziałek, 26 listopada 2012 • dodano: 26.11.2012 | Komentarze 6

Nad Miedwie i z powrotem.

Wczoraj wyczyściłem gruntownie rower i zmieniłem opony na te, które zaproponował mi swego czasu producent wraz z nowym rowerem;) Jednak w porównaniu do moich slicków wyraźnie większe opory w czasie jazdy.

Amfiteatr nad Miedwiem © michuss

Barzkowice

Niedziela, 25 listopada 2012 • dodano: 25.11.2012 | Komentarze 7

STARGARD-Klępino-Grabowo-Kiczarowo-Ulikowo-Pęzino-Czarnkowo-Barzkowice-Pęzino-Ulikowo-Strachocin-STARGARD

Zimno, wietrznie, deszczowo. Krótko mówiąc nieprzyjemnie, kilka razy powstrzymywałem się od zawrócenia (wiało ze wschodu).

Aleja Barzkowice-Wiechowo © michuss

Niedźwiedź przez Poczernin

Sobota, 24 listopada 2012 • dodano: 24.11.2012 | Komentarze 2

STARGARD-Żarowo-Lubowo-Poczernin-Sowno-Reptowo-Niedźwiedź-Motaniec-Kobylanka-Morzyczyn-promenada nad Miedwiem-Zieleniewo-STARGARD

Odpuściłem sobie dziś jazdę do Stepnicy (z ulgą stwierdziłem rano deszcz i położyłem się dalej spać), ale po południu musiałem gdzieś wyskoczyć. Nie chciało mi się jechać zbyt daleko, szczególnie, że ciemno robi się coraz szybciej, więc postanowiłem zobaczyć co to za wiadukt odnawiali nad betonówką w okolicy skrzyżowania z DW 141. Obserwowałem tę budowę od jakiegoś czasu z dołu (z betonówki właśnie) i zastanawiałem się czemu ma służyć odnowa nieużywanego obiektu. Kto wie-może docelowo skrzyżowanie w poziomie zostanie zlikwidowane? Bo wiadukt jest odnowiony solidnie.

Nad Iną w okolicach Lubowa © michuss

Wiadukt w lesie (pod nim DW 142-popularna betonówka/chociwelka) © michuss

Widok w kierunku skrzyżowania DW142 x DW141 © michuss

Tutaj miała być autostrada © michuss

Motaniec

Poniedziałek, 19 listopada 2012 • dodano: 19.11.2012 | Komentarze 7

DDRką do Motańca i z powrotem (przez promenadę) + mała dokrętka po Stargardzie.

Mokro, dość ciepło.

DDR Motaniec - Stargard © michuss

Poniedziałek, 12 listopada 2012 • dodano: 12.11.2012 | Komentarze 2

Nad Miedwie DDRką, w drodze powrotnej mała runda po Stargardzie.

21.55 - 23.00

Koszewo

Niedziela, 11 listopada 2012 • dodano: 11.11.2012 | Komentarze 7

STARGARD-Giżynek-Golczewo-”Cargotec”-Warnice-Dębica-Koszewo-Wierzchląd-Kunowo-Zieleniewo-Miedwiecko-Grzędzice-STARGARD

Po wczorajszej stówie dziś nie chciałem jechać zbyt daleko. Z racji kierunku wiatru udałem się na południowy zachód. Myślałem o objechaniu Miedwia, ale dopadł mnie leń i skróciłem trasę, oddając się przy okazji fotografowaniu;)

Ze Stargardu wyjeżdżam pod wiatr, przez pasy startowe. Tutaj odbywają się (zdaje się, że cyklicznie) jakieś zawody samochodowe. Może i dobrze, lepsze to niż na publicznych drogach. Wybrałem złą nitkę, bo wschodnia była pusta, a ja zjechałem na zachodnią i w połowie pasa trafiłem na kilkanaście, a może i kilkadziesiąt osób, auta zaparkowane po bokach i startujące (po dwa) do wyścigu. Na szczęście wpasowałem się odpowiednio i ani oni mi, ani ja im niczego nie zakłóciłem.

Kukurydza © michuss

Lotnisko opuszczam jedną z moich ulubionych alej w okolicy, dziurawą, wąską asfaltówką do Warnic. Tutaj pierwszy dłuższy postój, potem będzie jeszcze ich kilka.

Pod Warnicami © michuss

Za Dębicą urzeczony przeoraną, żyzną ziemią fotografuję ją. Gdy mam się już zbierać dalej słyszę jakiś potworny, szybko narastający huk. To dwa myśliwce przelatują dość nisko, niemal mi nad głową. Zapewne lecą na paradę z okazji 11. Listopada w Szczecinie (widziałem je ponownie, jakieś pół godziny później gdy leciały z powrotem na wschód, pewnie do Mirosławca).

Żyzne ziemie pyrzyckie © michuss

Lecą na obchody 11 Listopada © michuss

Od Koszewa wiatr przestaje przeszkadzać, a wręcz pomaga. Przed samym Wierzchlądem (jak zorientowałem się w domu) resetuje mi się endomondo, w związku z czym ślad tamże jest niepełny. Heh, człek sobie przy okazji uzmysławia jak jest uzależniony od pewnych rzeczy, w tym przypadku elektronicznych gadżetów, bo jak dotarłem pod dom i się zorientowałem, że nie wszystko się „wgrało” poczułem autentyczną złość i żal:) A przecież jeszcze kilkanaście lat temu jeździło się bez licznika, dla samej frajdy z jazdy...

W Wierzchlądzie zajeżdżam na pomost. Ostatni raz byłem tu chyba podczas pamiętnej powodzi 2 albo 3 lata temu, gdy nie dało się do niego zbliżyć. Dzisiaj nie ma problemów, zachodzę na sam koniec kładki i robię tam sesję foto.

Pomost w Wierzchlądzie © michuss

Z Wierzchlądu przez Kunowo do Zieleniewa. W Kunowie doceniam kunszt osób planujących remonty, albowiem niemal cała wieś zamiast drogi z nawierzchnią asfaltową ma dukt pokryty niesamowitą ilością błota. Szkoda, że nie zrobili tych robót latem, bo by się najwyżej trochę kurzyło, a tak syf jest nieziemski (z uwzględnieniem butów, spodni i oczywiście roweru).

Z Zieleniewa uciekam w las przez Miedwiecko. Też ładny kawał czasu mnie tu nie było. Docieram do uczęszczanej przeze mnie gruntówki Cisewo-Grzędzice i udaję się w kierunku tej drugiej miejscowości. Małom się po drodze nie porzygał, bo trafiam na grupę kilkunastu dorosłych facetów, w strojach moro, każdy z jakąś strzelbą, którzy w odstępach kilkunastometrowych wpatrują się w śródleśną łąkę. Dochodzę do wniosku, że to jednak jest prymitywne, nie akceptuję takiej formy spędzania wolnego czasu, że tak eufemistycznie to określę.

Końcówka to już przelot przez Grzędzice, przejazd kolejowy i zagłębienie się w las, by na skróty dotrzeć do ul. Skandynawskiej i po chwili do domu:)

Stepnica komunikacyjnie

Sobota, 10 listopada 2012 • dodano: 10.11.2012 | Komentarze 3

STARGARD-Żarowo-Lubowo(z powrotem przez Smogolice)-Poczernin-Bolechowo-Goleniów-Miękowo-Widzieńsko (z powrotem przez Widzieńsko-Wierzchosław)-Stepnica-STARGARD

7.48-10.10
13.28-16.10

Wyjazd komunikacyjny, do roboty, praktycznie bez historii.

Powrót pod wiatr, końcówka (od Poczernina) zimna, nieprzyjemna.

Na szlaku w Puszczy Goleniowskiej © michuss

Samotnik © michuss

Bozia (w budowie) © michuss

Środa, 7 listopada 2012 • dodano: 07.11.2012 | Komentarze 5

STARGARD-Zieleniewo-promenada nad Miedwiem-Morzyczyn-Zieleniewo-Kunowo-Skalin-STARGARD

21.00-22.20

Krótki, acz intensywny deszcz między Lipnikiem a Zieleniewem.

Powrót DDRką wzdłuż Bridgestone i przez os. Pyrzyckie.