Listopad, 2013

Miedwie

Sobota, 30 listopada 2013 • dodano: 30.11.2013 | Komentarze 4

STARGARD-Żarowo-Grzędzice-Zieleniewo-promenada nad Miedwiem-STARGARD

Najlepszy listopad odkąd prowadzę zapiski (czyli od 2004). Przynajmniej coś na plus pod względem rowerowym w tym roku. ;)

• Temperatura -2.0°C

Betonówka

Wtorek, 26 listopada 2013 • dodano: 26.11.2013 | Komentarze 5

STARGARD-Żarowo-Lubowo-Poczernin-Siwkowo-Małkocin-Klępino-STARGARD

Coś się stało, że endo się zes*ało. Wpis zrobiony "ręcznie".

Zimno.

Co jakiś czas kontrolowałem temperaturę na liczniku i pokazywał 2-3 stopnie. Trochę mnie to dziwiło, bo miałem wrażenie, że jest mróz. Dopiero jak dokładniej się przyjrzałem zauważyłem mały minusik po lewej stronie. ;)

Stargard (komunikacyjnie)

Poniedziałek, 25 listopada 2013 • dodano: 25.11.2013 | Komentarze 0

Tesco.

Iński Park Krajobrazowy

Niedziela, 24 listopada 2013 • dodano: 24.11.2013 | Komentarze 5

CHOCIWEL-Lublino-Kamienny Most-Ścienne-Sarnikierz-Dłusko-Storkowo-Ińsko-Kamienny Most-CHOCIWEL

Pomysł na wyjazd do IPK mieliśmy ze Shrinkiem (a właściwie to on miał) już tydzień, czy dwa temu. Dodatkowo za każdym razem, gdy przejeżdżam autem odcinek Chociwel – Węgorzyno mówię sobie, że koniecznie trzeba te lasy zjeździć. No i dziś wreszcie się udało.

Miejscem zbiórki był tym razem parking Fala (tylko dla klientów) w Chociwlu. Obaj dotarliśmy niemal w punkt, za pięć dziewiąta. Po założeniu przednich kół i hamulców ruszamy w drogę.

Kierujemy się w stronę Ińska przez Kamienny Most, dodatkowo nadkładając nieco drogi przez Lublino. Tu powstają jedne z pierwszych zdjęć (Sebastian ujął jeszcze na parkingu chociwelski kościół z jeziorem na pierwszym planie).

Za Kamiennym Mostem oglądamy schowany w krzakach pomnik ofiar I wojny światowej (tego typu pomniki są bardzo popularne na Pomorzu Zachodnim i w niemal każdej wiosce można znaleźć takie monumenty). Latem jest to mocno utrudnione, by nie rzec niemożliwe z powodu gęstych krzaków, w których stoi.

Opuszczamy las, wjeżdżamy na teren gminy Ińsko i po chwili opuszczamy główną (choć jaka ona tam główna) drogę, skręcając w lewo do miejscowości Ścienne. Ja znam ją z jednego, do tej pory jedynego przejazdu przed kilku laty, gdy z Sebastianem, Grześkiem i Hubertem objeżdżaliśmy tędy Jezioro Ińsko.

Zaczynają się fajne klimaty – droga już w obrębie wsi jest mocno pagórkowata, do tego stare, nieremontowane w większości zabudowania jeszcze sprzed II wojny światowej – no, fajnie.

Zaraz za wsią asfaltówka się kończy i wjeżdżamy już w nieprzebrane lasy Ińskiego Parku Krajobrazowego, mając w świadomości nobliwe sąsiedztwo najwyższej góry dawnego województwa szczecińskiego, czyli Góry Głowacz.

Drogi typowe jak na listopad – rozjeżdżone błoto, mokro, koleiny, ale i to bardzo nam się podoba. Jedziemy niespiesznie, co chwila zatrzymując się na fotostopy, w tym jeden bardzo długi, tuż przed Sarnikierzem.

W tej miejscowości miejscowy kieruje nas na Dłusko, do którego zmierzamy niesamowicie klimatyczną, zachwalaną już przez Shrinka asfaltówką z Węgorzyna do Podlipiec. Jedzie się wybornie, krajobrazy szare, ale i tak ładne. Jesienne.

W samym Dłusku Sebastian zwraca moją uwagę na ruinę kościoła i położony u jego stóp cmentarz. Na jego teren jednak nie wchodzimy, bo zabrania tego umieszczona przy furtce tablica.

Dalej więc kierujemy się brukiem w dół, do wsi, ale tuż przed brzegiem jeziora skręcamy w lewo w poszukiwaniu atrakcji turystycznej opisywanej niegdyś na blogu przez Hopfena (tu opieram się na relacji Shrinka, sam jeszcze nie czytałem, ale niezwłocznie błąd ten naprawię).

Grzęźniemy w jakichś liściach niemal po osie, potem prowadzimy kawałek rowery na piechotę i w końcu podejmujemy decyzję o odwrocie.

Mając do wyboru powrót do Węgorzyna i dalej „dwudziestką” do Chociwla kontra jazdę terenową, podobną trasą jak dojechaliśmy do Dłuska wybieramy drugie rozwiązanie. Jazda jest przepyszna, delektujemy się tym szlakiem (przynajmniej ja) do oporu. Przyzwoita szutrówka prowadzi nas zakrętami przez las. Co chwila wjeżdżamy na jakieś polany, z których roztacza się widok w pełni pokrywający się ze stwierdzeniem „zachodniopomorski interior”. W pewnym momencie dojeżdżamy do tajemniczego skrzyżowania.

Dochodzimy do wniosku, że jadąc prosto za chwilę będziemy w Ińsku. Cóż... Plany to jedno, rzeczywistość to drugie i po kilku chwilach jazdy docieramy do leśniczówki... Storkowo. Tak więc do Ińska jeszcze kawałek, znaną z wcześniejszych wypraw asfaltówką z kierunku Drawska Pomorskiego. Na tym odcinku zaczyna padać deszcz, co nieco, ale tylko nieco, osłabia nasze morale.

Ińsko mijamy bez zatrzymywania się. Stajemy dopiero we wiacie przystankowej Miałka. Tutaj załatwiamy co trzeba, zjadamy co nieco i popijamy.

Mimo częściowej regeneracji sił jedzie się dalej ciężko. :) Wiatr prosto w twarz, zimno (bo chwilę wcześniej solidnie zmokliśmy).

Około 12.40 meldujemy się jednak szczęśliwie z powrotem w Chociwlu, a 40 minut później w domach. :)

Sebastian, dzięki za pomysł i towarzystwo. Ta niepozorna, dość krótka przejażdżka była jedną z najlepszych w tym roku. :)

Glinna przez Poczernin

Sobota, 23 listopada 2013 • dodano: 23.11.2013 | Komentarze 6

STARGARD-Żarowo-Lubowo-Poczernin-Szczecin(Wielgowo-autostrada-Wielgowo-Zdunowo-Sławociesze-Płonia-Śmierdnica)-Glinna-Sosnówko-Szczecin(Jezierzyce)-Kobylanka-Morzyczyn-promenada nad Miedwiem-Miedwiecko-Grzędzice-STARGARD

Wiadukt na Tczewskiej całkowicie nieprzejezdny, nawet dla rowerów.

Dobropole przez Przemocze

Niedziela, 17 listopada 2013 • dodano: 17.11.2013 | Komentarze 10

STARGARD-Żarowo-Lubowo-Poczernin-Siwkowo-Warchlino-Dąbrowica-Przemocze-Sowno-Szczecin(Wielgowo-Zdunowo-Sławociesze-Płonia-Jezierzyce-Śmierdnica)-Sosnówko-Dobropole Gryfińskie-Stare Czarnowo-Kołbacz-Bielkowo-Jęczydół-Morzyczyn-promenada nad Miedwiem-Zieleniewo-STARGARD

Bez ładu i składu.

Wilgotno, chłodno, wiatr słaby - jechało się wyśmienicie i pewnie przejechałbym jeszcze trochę, gdyby nie coraz bardziej dokuczający chłód w końcowej części trasy.

Na promenadzie mało brakowało, a bym leżał - pani postanowiła przeciąć mi drogę w drodze do kosza na śmieci, ostre hamowanie przodem, tył od razu w górę, ale skończyło się na rozstaniu w zgodzie. :)

Niedźwiedź przez Wierzchląd

Czwartek, 14 listopada 2013 • dodano: 14.11.2013 | Komentarze 2

STARGARD-Giżynek-Golczewo-Skalin-Wierzchląd-Kunowo-Zieleniewo-Morzyczyn-Kobylabka-Motaniec-Reptowo-Niedźwiedź-Motaniec-Kobylanka-Bielkowo-Jęczydół-Morzyczyn-promenada nad Miedwiem-Zieleniewo-STARGARD

Z 4gotten, po długim czasie (ostatni wspólny wyjazd to TTSR na początku sierpnia).

Chłodno, ale bez deszczu, wiatr południowy i południowo-wschodni, mgliście.

Pyrzyce

Niedziela, 10 listopada 2013 • dodano: 10.11.2013 | Komentarze 7

STARGARD-Zieleniewo-promenada nad Miedwiem-Morzyczyn-Jęczydół-Bielkowo-Kołbacz-Stare Czarnowo-Żabów-Pyrzyce-Obryta-Barnim-Przewłoki-Strzebielewo-Kurcewo-Strzyżno-Kluczewo-Golczewo-Giżynek-STARGARD

W planach na dziś był wypad w większym, stałym już powoli, gronie do Drawieńskiego Parku Narodowego. Potem zmienił się nieco na okolice Ińska, a koniec końców i z tego nic nie wyszło. Nie byłem tym razem wyjątkowo zmartwiony, bo od kilku dni męczy mnie przeziębienie (na szczęście dość lekkie) i zastanawiałem się czy w ogóle gdzieś jechać. Jednak pogoda za oknem sprawiła, że przebrałem się po 11 i ruszyłem w trasę.

Najpierw chciałem wjechać do Puszczy Bukowej, ale od Glinnej. Kierując się przez Bielkowo i Kołbacz spotkałem w tej drugiej miejscowości Strusia, z którym zamieniliśmy kilka słów - on zjeżdżał już do domu, ja dopiero ruszałem "w trasę'.

Jednak w Starym Czarnowie stwierdziłem, że całkiem ok jedzie się na południe (wiatr południowo-zachodni i zachodni), więc plan zmieniłem i pomknąłem do Pyrzyc. Tutaj tylko zawrotka na rondzie i "rura" w kierunku Okunicy i dalej Stargardu. Od początku wiedziałem, że nie pojadę standardowo do celu, tylko zaliczę brakującą mi do "kolekcji" asfaltówkę łączącą Barnim ze Strzebielewem. Jak postanowiłem tak zrobiłem. Wiatr skutecznie uprzjemniał jazdę aż do Strzebielewa. Tutaj obrałem kierunek Kluczewo przez Kurcewo i nie było już tak lekko jak wcześniej.

Końcówka przez DDRkę koło Bridgestone, dalej Golczewo i Giżynek.

Na ulubionej DDRce Trendixa :p, na IX Zaodrzańskiego Pułku Piechoty znów spacerowicze, wyprowadzacze psów - krótko mówiąc promenada spacerowa, a tuż obok, na pustej ulicy zakaz ruchu rowerów... Ech...

Szczecin - Stargard (komunikacyjnie)

Czwartek, 7 listopada 2013 • dodano: 07.11.2013 | Komentarze 2

SZCZECIN(PORT-Dąbie-Kijewo-Płonia)-Kobylanka-Morzyczyn-Zieleniewo-STARGARD

20:00 - 21:30

Podobnie jak wczoraj totalnie usyfiłem rower na DDRce Motaniec - Stargard.

Stargard - Szczecin (komunikacyjnie)

Środa, 6 listopada 2013 • dodano: 06.11.2013 | Komentarze 1

STARGARD-Zieleniewo-promenada nad Miedwiem-Morzyczyn-Kobylanka-Szczecin(Płonia-Kijewo-Dąbie-Centrum)