m i c h u s s
Na BSach przebyłem 133994.92 km z prędkością średnią 21.52 km/h.Więcej o mnie.
Znajomi
s p r z ę t
Archiwum bloga
- 2020, Listopad9 - 11
- 2020, Październik15 - 21
- 2020, Wrzesień15 - 58
- 2020, Sierpień20 - 77
- 2020, Lipiec16 - 32
- 2020, Czerwiec13 - 51
- 2020, Maj22 - 117
- 2020, Kwiecień19 - 78
- 2020, Marzec9 - 7
- 2020, Luty10 - 7
- 2020, Styczeń15 - 34
- 2019, Grudzień16 - 41
- 2019, Listopad19 - 50
- 2019, Październik20 - 43
- 2019, Wrzesień26 - 36
- 2019, Sierpień22 - 31
- 2019, Lipiec19 - 21
- 2019, Czerwiec24 - 47
- 2019, Maj8 - 30
- 2019, Kwiecień19 - 43
- 2019, Marzec17 - 48
- 2019, Luty17 - 64
- 2019, Styczeń18 - 41
- 2018, Grudzień10 - 25
- 2018, Listopad28 - 58
- 2018, Październik24 - 37
- 2018, Wrzesień17 - 43
- 2018, Sierpień21 - 46
- 2018, Lipiec26 - 66
- 2018, Czerwiec26 - 43
- 2018, Maj19 - 47
- 2018, Kwiecień23 - 59
- 2018, Marzec24 - 98
- 2018, Luty14 - 50
- 2018, Styczeń12 - 69
- 2017, Grudzień11 - 25
- 2017, Listopad18 - 29
- 2017, Październik16 - 113
- 2017, Wrzesień20 - 44
- 2017, Sierpień23 - 44
- 2017, Lipiec17 - 52
- 2017, Czerwiec20 - 78
- 2017, Maj25 - 108
- 2017, Kwiecień20 - 71
- 2017, Marzec24 - 41
- 2017, Luty13 - 105
- 2017, Styczeń23 - 49
- 2016, Grudzień25 - 68
- 2016, Listopad31 - 70
- 2016, Październik30 - 86
- 2016, Wrzesień29 - 149
- 2016, Sierpień24 - 181
- 2016, Lipiec20 - 76
- 2016, Czerwiec28 - 221
- 2016, Maj26 - 167
- 2016, Kwiecień26 - 185
- 2016, Marzec33 - 312
- 2016, Luty17 - 92
- 2016, Styczeń16 - 110
- 2015, Grudzień22 - 44
- 2015, Listopad23 - 87
- 2015, Październik18 - 113
- 2015, Wrzesień25 - 181
- 2015, Sierpień19 - 65
- 2015, Lipiec29 - 66
- 2015, Czerwiec20 - 40
- 2015, Maj16 - 77
- 2015, Kwiecień10 - 89
- 2015, Marzec5 - 20
- 2015, Luty6 - 39
- 2015, Styczeń7 - 78
- 2014, Grudzień13 - 99
- 2014, Listopad7 - 36
- 2014, Październik23 - 46
- 2014, Wrzesień26 - 86
- 2014, Sierpień18 - 72
- 2014, Lipiec26 - 33
- 2014, Czerwiec23 - 58
- 2014, Maj30 - 123
- 2014, Kwiecień15 - 64
- 2014, Marzec16 - 101
- 2014, Luty12 - 62
- 2014, Styczeń13 - 48
- 2013, Grudzień7 - 25
- 2013, Listopad11 - 45
- 2013, Październik7 - 31
- 2013, Wrzesień7 - 36
- 2013, Sierpień19 - 64
- 2013, Lipiec16 - 73
- 2013, Czerwiec17 - 69
- 2013, Maj9 - 55
- 2013, Kwiecień8 - 36
- 2013, Marzec2 - 12
- 2013, Luty6 - 16
- 2013, Styczeń3 - 18
- 2012, Grudzień5 - 35
- 2012, Listopad10 - 44
- 2012, Październik9 - 59
- 2012, Wrzesień17 - 35
- 2012, Sierpień13 - 28
- 2012, Lipiec10 - 23
- 2012, Czerwiec15 - 56
- 2012, Maj17 - 40
- 2012, Kwiecień13 - 49
- 2012, Marzec12 - 47
- 2012, Luty13 - 45
- 2012, Styczeń6 - 28
- 2011, Grudzień4 - 22
- 2011, Listopad5 - 25
- 2011, Październik7 - 33
- 2011, Wrzesień11 - 44
- 2011, Sierpień10 - 51
- 2011, Lipiec15 - 36
- 2011, Czerwiec12 - 22
- 2011, Maj10 - 21
- 2011, Kwiecień12 - 35
- 2011, Marzec7 - 8
- 2011, Luty2 - 4
- 2011, Styczeń5 - 6
- 2010, Listopad17 - 1
- 2010, Październik29 - 4
- 2010, Wrzesień15 - 4
- 2010, Sierpień29 - 19
- 2010, Lipiec23 - 4
- 2010, Czerwiec23 - 10
- 2010, Maj22 - 11
- 2010, Kwiecień23 - 0
- 2010, Marzec5 - 0
- 2010, Luty2 - 0
- 2010, Styczeń1 - 0
- 2009, Grudzień2 - 0
- 2009, Listopad2 - 0
- 2009, Październik3 - 0
- 2009, Wrzesień5 - 0
- 2009, Sierpień6 - 0
- 2009, Lipiec11 - 0
- 2009, Czerwiec17 - 0
- 2009, Maj15 - 4
- 2009, Kwiecień13 - 0
- 2009, Marzec7 - 0
- 2009, Luty1 - 0
- 2009, Styczeń1 - 0
- 2008, Listopad1 - 2
- 2007, Wrzesień2 - 0
- 2007, Sierpień2 - 0
- 2007, Lipiec3 - 0
- 2007, Czerwiec4 - 0
- 2007, Maj11 - 0
- 2007, Kwiecień5 - 0
- 2007, Marzec3 - 0
- 2007, Luty4 - 0
- 2007, Styczeń3 - 2
- 2006, Grudzień2 - 0
- 2006, Listopad4 - 0
- 2006, Październik4 - 0
- 2006, Wrzesień12 - 0
- 2006, Sierpień13 - 0
- 2006, Lipiec21 - 0
- 2006, Czerwiec14 - 0
- 2006, Maj12 - 0
- 2006, Kwiecień6 - 0
- 2006, Luty2 - 0
- 2006, Styczeń1 - 0
- 2005, Listopad4 - 0
- 2005, Październik8 - 0
- 2005, Wrzesień19 - 0
- 2005, Sierpień12 - 0
- 2005, Lipiec17 - 0
- 2005, Czerwiec18 - 0
- 2005, Maj6 - 0
- 2005, Kwiecień4 - 0
- 2005, Marzec5 - 0
- 2005, Luty2 - 0
- 2005, Styczeń1 - 0
- 2004, Grudzień2 - 0
- 2004, Listopad1 - 0
- 2004, Październik3 - 7
- 2004, Wrzesień12 - 0
- 2004, Sierpień9 - 0
- 2004, Lipiec21 - 0
- 2004, Czerwiec18 - 0
- 2004, Maj2 - 0
- 2004, Kwiecień3 - 0
- 2004, Marzec3 - 0
- 2004, Styczeń2 - 0
- 2003, Wrzesień6 - 7
- 2003, Sierpień1 - 0
- 1997, Lipiec7 - 0
- 1997, Maj2 - 0
- 1997, Kwiecień4 - 2
- 1997, Marzec1 - 2
Wpisy archiwalne w miesiącu
Wrzesień, 2013
Dystans całkowity: | 498.10 km (w terenie 42.50 km; 8.53%) |
Czas w ruchu: | 21:58 |
Średnia prędkość: | 22.68 km/h |
Maksymalna prędkość: | 40.40 km/h |
Liczba aktywności: | 7 |
Średnio na aktywność: | 71.16 km i 3h 08m |
Więcej statystyk |
- DST 105.53km
- Czas 04:25
- VAVG 23.89km/h
- VMAX 39.18km/h
- Temperatura 10.0°C
- Sprzęt Author Airline
- Aktywność Jazda na rowerze
Z Trzebiatowa przez Osinę
Niedziela, 29 września 2013 • dodano: 29.09.2013 | Komentarze 5
TRZEBIATÓW-Górzyca-Gryfice-Ościęcin-Unibórz-Błotno-Czermnica-Węgorza-Kikorze-Osina-Redło-Maszewo-Parlino-Łęczyca-Storkówko-Małkocin-Klępino-STARGARDMAPA
W porównaniu do wczoraj jazda lekka, łatwa i przyjemna. Rano dość zimno, jechałem w kominiarce. Potem nie chciało mi się jej już ściągać, więc do domu dotarłem dość mocno zgrzany.
Postoje w Błotnie w sklepie, w którym pani sprzedaje chyba za karę (to nie pierwszy raz, gdy czułem się tam intruzem zakłócającym rozwiązywanie krzyżówek), potem w Maszewie w kolejnym spożywczaku. Krótkich, na popicie (całą drogę nic nie jadłem, w kalorie rano zaopatrzył mnie wujek dzięki wspaniałej jajecznicy) nie liczę. Nie było tego jednak wiele.
Jedyny odcinek, na którym wiatr przeszkadzał to Osina - Redło, ale i to mocno naciągane uprzykrzanie. ;)
- DST 135.42km
- Teren 9.60km
- Czas 06:07
- VAVG 22.14km/h
- VMAX 35.65km/h
- Temperatura 6.0°C
- Sprzęt Author Airline
- Aktywność Jazda na rowerze
Do Trzebiatowa przez Stepnicę
Sobota, 28 września 2013 • dodano: 29.09.2013 | Komentarze 8
STARGARD-Żarowo-Lubowo-Poczernin-Bolechowo-Goleniów-Wierzchosław-Widzieńsko-STEPNICA-Rokita-Moracz-Golczewo-Mechowo-Ciesław-Stuchowo-Świerzno-Cerkwica-TRZEBIATÓWW mapę zakradł się "mały" błąd - endo wysłało mnie pod Wolin wodami Zalewu Szczecińskiego, a przy okazji pogubiło się na wyjeździe ze Stepnicy w kierunku Rokity.
MAPA
Postanowiłem odwiedzić wujka po długim czasie. Było o czym rozmawiać, bo w wieku 73 lat zdobył miesiąc temu górę Ararat w Turcji (ponad 5000 metrów). W weekend wyszło całkiem fajnie, bo po długim czasie miałem wolną i sobotę, i niedzielę.
W sobotę rano, gdy szykowałem się do drogi odezwał się przez fb oclahomapl, który wyraził chęć, by potowarzyszyć mi na odcinku do Goleniowa. Ucieszyłem się, że tak powiem, w dwójnasób - po pierwsze zawsze to raźniej jechać razem (i rzeczywiście droga minęła nam jak z bicza strzelił, na rozmowach), a po drugie wreszcie nadarzyła się okazja, by poznać się w realu.
W Stepnicy wspomogłem koleżankę w kwestii zawodowo-służbowej, a gdy już zrobiliśmy co do nas należało zjadłem obiad i pomknąłem w kierunku Trzebiatowa. Termin "pomknąłęm" jest mocno na wyrost, bo od Rokity, gdy wystawiłem się na działanie dość silnego, niezwykle upierdliwego wiatru północno-wschodniego i wschodniego snułem się jak mucha w smole, a w dodatku kilka razy miałem poczucie "odcięcia prądu". Skłamałbym, gdybym napisał, że wycieczka była przyjemna. Nie była, po raz pierwszy od dłuższego czasu męczyłem się wyjątkowo, odliczałem kilometry, które dłużyły się niesamowicie (dość powiedzieć, że znak "Trzebiatów 10" w Cerkwicy sprawił, wespół z długą, monotonną prostą, która mnie czekała, niemal odruch wymiotny). Oczywiście trochę koloryzuję ;) , ale jechało się wczoraj źle. Dodatkowo w trakcie jazdy zorientowałem się, że endo znów ćwiczy pierdolca, co też mnie wpieniło dość mocno. :)
Nagrodą jednak było, jak zawsze, piwko wypite wespół z wujkiem i przepyszna, trzebiatowska pizza. :)
- DST 45.59km
- Czas 02:00
- VAVG 22.80km/h
- VMAX 32.93km/h
- Sprzęt Author Airline
- Aktywność Jazda na rowerze
Skalin przez Poczernin
Czwartek, 26 września 2013 • dodano: 26.09.2013 | Komentarze 4
STARGARD-Żarowo-Lubowo-Poczernin-Smogolice-Żarowo-Grzędzice-Kunowo-Skalin-STARGARDMAPA
Po robocie, dla rera, rare, rek, reraks, relaksu...
Kategoria wycieczka
- DST 6.32km
- Czas 00:20
- VAVG 18.96km/h
- VMAX 31.59km/h
- Sprzęt Author Airline
- Aktywność Jazda na rowerze
Stargard (z Igą)
Niedziela, 22 września 2013 • dodano: 22.09.2013 | Komentarze 2
Na zakupy do tesco. Kategoria komunikacyjnie, z Igą
- DST 78.65km
- Teren 7.00km
- Czas 03:15
- VAVG 24.20km/h
- VMAX 36.31km/h
- Sprzęt Author Airline
- Aktywność Jazda na rowerze
Szczecin (komunikacyjnie)
Czwartek, 19 września 2013 • dodano: 19.09.2013 | Komentarze 4
STARGARD-Zieleniewo-Morzyczyn-Kobylanka-Motaniec-Niedźwiedź-Szczecin(Zdunowo-Wielgowo-Dąbie-port) i z powrotem (przez promenadę)Tam:
MAPA
Z powrotem:
MAPA
Po bardzo, ale to bardzo, ponadrocznej przerwie wreszcie do roboty na rowerze. A to dlatego, że pewne rzeczy mi się w życiu pozmieniały i będę miał niekiedy więcej czasu dla siebie popołudniami ;)
Miałem w ogóle nie jechać - wczoraj cały wieczór lało, a poza tym gnębi mnie od ponad tygodnia jakieś przeziębienie (a, że już siebie w tym względzie trochę znam to wiem, że lubi potrzymać około 2 tygodni). Jednak udało się rano przemóc chęć poleżenia dłużej w łóżku i w szarówce wyjechałem do pracy.
Droga tam pod lekki wiatr, więc nieco wolniej. Z powrotem szybciej, ale pod koniec odcięło mi prąd (nie miałem nic do picia, jedzenia, a dodatkowo nie wziąłem zapięcia) - dopiero pod tesco ugasiłem pragnienie, bo jest tam automat z coca colą. Aha, od Zdunowa do Kobylanki w mżawce.
Budowa łącznika między S3/S6 a ul. Goleniowską w Dąbiu idzie pełną parą.
Letnio-jesienne Miedwie.
Kategoria komunikacyjnie
- DST 29.52km
- Teren 2.00km
- Czas 01:12
- VAVG 24.60km/h
- VMAX 39.18km/h
- Sprzęt Author Airline
- Aktywność Jazda na rowerze
Poczernin
Sobota, 7 września 2013 • dodano: 07.09.2013 | Komentarze 4
STARGARD-Żarowo-Lubowo-Poczernin-Smogolice-Żarowo-Grzędzice-STARGARDMapa nie obejmuje porannych 2,5 km do lidla na 11. Listopada.
MAPA
Straszny wiatr ze wschodu.
Kategoria wycieczka
- DST 97.07km
- Teren 23.90km
- Czas 04:39
- VAVG 20.88km/h
- VMAX 40.40km/h
- Temperatura 18.0°C
- Sprzęt Author Airline
- Aktywność Jazda na rowerze
Zimnowojenne klimaty
Niedziela, 1 września 2013 • dodano: 02.09.2013 | Komentarze 9
NOWOGARD-(SAMOCHÓD)-ŁUBOWO-Liszkowo-Jeziorna-Nadarzyce-Kłomino-Sypniewo-silosy atomowe-Sypniewo-Kłomino-Diabelskie Pustacie-Borne Sulinowo-Krągi-Śmiadowo-Silnowo-ŁUBOWO-(SAMOCHÓD)-NOWOGARDMAPA
Chęć zjeżdżenia okolic Bornego Sulinowa chodziła za mną od dawna. Przede wszystkim dlatego, że naczytałem się trochę o Kłominie (czyli odpowiedniku Bornego, które miało trochę mniej szczęścia i nie zostało zasiedlone przez Polaków po opuszczeniu przez wojska radzieckie). Ale również po trosze z sentymentu, ponieważ w poprzedniej pracy sporo jeździłem samochodem i bardzo często pokonywałem drogę Borne – Nadarzyce – Jastrowie.
Tydzień temu zagadaliśmy się z Sebastianem (Shrinkiem), że od dawna razem nie jeździliśmy i w ogóle, że wypadałoby się spotkać. Zostałem, podobnie jak w lutym, zaproszony do Nowogardu na sobotni wieczór, noc i niedzielę, z czego w tą ostatnią zaplanowaliśmy wypad rowerowy pod Borne. Dodatkowo mieliśmy jechać w towarzystwie Artura, który wraz z Radkiem (który z kolei nie mógł jechać) ostatnimi czasy często roweruje razem ze Shrinkiem.
Wieczór minął nam, jak zwykle, bardzo przyjemnie (tu szczególne ukłony dla Agnieszki), w niedzielę obudziliśmy się (o 6.20! w niedzielę!) bez bólu głowy, a to dzięki temu, że odpowiednio dobraliśmy alkohol dzień wcześniej;)
O 7.40 ruszamy do Artura, który zapewnia nam transport i, jak się okazało, niezwykle miłe towarzystwo, potwierdzając słowa Shrinka w tym względzie:)
Do punktu startowego, którym było Łubowo docieramy około 9.40. Chwilę później, po zrobieniu zakupów w sklepie, pod którym zaparkowaliśmy ruszamy w trasę. Początkowo zmierzamy drogą Łubowo – Borne Sulinowo, jednak odbijamy kilka kilometrów później w drogę do Liszkowa. Dalej trasa wiedzie w kierunku niewielkiej wsi Jeziorna – to piękny, wąski, wysadzany wspaniałymi drzewami kawałek asfaltu. Wiatr dość mocno nam dokucza – wieje z zachodu.
W samej Jeziornej odbijamy w lewo, zgodnie z drogowskazem „Nadarzyce 11”. Najpierw poruszamy się po przyzwoitej jakości drodze szutrowej, a następnie po świeżo wylanym (podobno kilka dni wcześniej) paśmie asfaltu. Tutaj też natykamy się na sympatycznego starszego rowerzystę, którym okazuje się eks-szczecinianin, który po przejściu na emeryturę zdecydował wyprowadzić się do Bornego Sulinowa. Opowiadał nam o swoich codziennych eskapadach, o fajnej szosie, którą ma oprócz górala, itd. Słowem – bardzo miłe spotkanie. Rozdzielamy się przy skrzyżowaniu z drogą Borne Sulinowo – Nadarzyce. My jedziemy w prawo (do Nadarzyc), a nasz rozmówca wraca do domu.
Po raz kolejny dziś, jedziemy wąską, dość dobrze utrzymaną asfaltówką. Po drodze postój na zdjęcia i rozmowy przy stawach nadarzyckich. Żartom nie było końca.
Chwilę później wpadamy do Nadarzyc. Towarzyszy nam przez kilka kilometrów piesek – stał na poboczu drogi obserwując jak się do niego zbliżamy – w pewnym momencie przestraszył się, zawrócił i pobiegł w stronę wsi. My jechaliśmy, on uciekał, zachowując mniej więcej ten sam, około stumetrowy odstęp.
W samych Nadarzycach zmierzamy na lotnisko wojskowe (a raczej poligon lotniczy, który się tu mieści). Zgodnie z informacjami Shrinka sprzed dwóch lat można (o ile ma się dużo szczęścia) dostać się na jego teren i obejrzeć zgromadzone tu w charakterze (chyba?) eksponatów stare samoloty wojskowe. Niestety, pani pilnująca tego terenu, choć bardzo sympatyczna, odmawia nam wejścia. Warto dodać, że przy okazji wykazała sporo dobrej woli, żeby nam to umożliwić i była niezwykle sympatyczna. Niestety, nie udało się – będzie przynajmniej pretekst, by przyjechać tam ponownie.
Przy krzyżówce w Nadarzycach robimy sobie krótki postój. Stoją tu, charakterystyczne dla Wału Pomorskiego, dwa miecze z orłem. Swego czasu u dołu tego typu pomników przytwierdzona była tablica z nazwą miejscowości. Z tego co widzę odpuszczono sobie konserwację tych obiektów i teraz na większości z nich brakuje nazw (nie tylko zresztą).
Kilka kilometrów za Nadarzycami znajdują się pozostałości po obozie jenieckim II D Gross Born. Przy drodze (Nadarzyce – Jastrowie) można obejrzeć pomnik (a właściwie pomniki). Dodatkowo wytyczona została ścieżka edukacyjna, którą przemierzamy, doprowadzająca do pozostałości po cmentarzu i kolejnego krzyża. Wiele interesujących informacji na jego temat można znaleźć w sieci. Przetrzymywani byli tu między innymi major Henryk Sucharski czy Leon Kruczkowski.
Kolejnym punkt to chyba główna atrakcja dzisiejszego dnia, czyli opuszczone Kłomino. Można by wiele napisać. Miejsce niezwykłe, podobno warto się spieszyć z odwiedzinami, bo budynki są systematycznie rozbierane i jest ich coraz mniej. Co ciekawe, jeden z bloków jest odnawiany i wygląda na to, że mieszkają w nim ludzie. Dodam, że Kłomino było głównym bohaterem żartu wymyślonego przez Shrinka, ale informacja na ten temat pojawi się zapewne na jego blogu;)
Z Kłomina świetnym brukiem (brzmi dziwnie, ale naprawdę jakość powalająca) do miejscowości Sypniewo, która wygląda niczym małe miasteczko, ale jest wsią. Mijamy ją bez zatrzymywania (choć mieliśmy trochę problemów, by ustalić gdzie właściwie jesteśmy – na wjeździe od Kłomina nie było tablicy z nazwą miejscowości) i udajemy się w kierunku tzw. silosów atomowych, czyli ukrytych w lesie, w pobliżu wsi Brzeźnica – Kolonia schronów/bunkrów, w których przetrzymywana była broń atomowa w czasach zimnej wojny. To kolejne niesamowite miejsce, które dziś odwiedziliśmy. Bardzo dobrze ukryte w lesie, trudno dostępne (także i dziś) bunkry. Klimat niezwykły, warto tam zajrzeć.
Powrót uprzykrza nam silny wiatr. Dodatkowo niemal do samego Kłomina droga jest identyczna z tą, którą przyjechaliśmy. W Sypniewie zatrzymujemy się na batoniki, a ja przy okazji fotografuję obiekt, który z daleka zdradza swoje kolejowe „korzenie” (pozostałość dworca przy nieistniejącej od 1945 roku linii Czaplinek – Jastrowie).
Spod Kłomina odbijamy na północ, w kierunku Bornego Sulinowa, ale w taki sposób, by obejrzeć słynne wrzosowiska kłomińskie. Prowadzi nas Shrink i trafia w dziesiątkę – oczom naszym ukazują się ciągnące się niemal po horyzont wrzosowe pola. Całość chroniona jest w ramach rezerwatu Diabelskie Pustacie.
Dalej dziurawą, asfaltowo – szutrową drogą docieramy do Bornego Sulinowa (wyjeżdżamy dokładnie naprzeciw cmentarza ze słynnym pomnikiem dłoni trzymającej pepeszę). W mieście zamierzamy coś zjeść, a konkretniej – odwiedzić słynną restaurację Cafe Sasza, prowadzoną przez Rosjanina, który się tu lata temu sprowadził lub nie wyjechał (nie pamiętam). Zamawiamy pierożki, które bardzo mi smakują, a do tego pożywna zupka;)
Ciężko po takich atrakcjach wstawać od stołu, ale niestety trzeba. Bardzo dokucza nam zimno, potęgowane przez silny wiatr.
Na koniec Sebastian zapewnia nam atrakcję w postaci jednego z największych bunkrów, zlokalizowanego na Górze Śmiadowskiej. Obiekt rzeczywiście niezwykły, dodatkowo udostępniony do zwiedzania.
Końcowe kilometry to ostra jazda pod wiatr DK 20 do Łubowa. Tu słowa uznania dla Artura, który prowadził nasz „pociąg” na tym odcinku z bardzo przyzwoitą prędkością.
Dzięki chłopaki za wspólny wypad! Teraz czas na kolejne pomysły! ;)
Zdjęcia. Jest ich cała masa...
Kategoria wycieczka