m i c h u s s

avatar Na BSach przebyłem 133994.92 km z prędkością średnią 21.52 km/h.
Więcej o mnie.




Follow me on Strava




button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w miesiącu

Marzec, 2014

Dystans całkowity:841.17 km (w terenie 146.57 km; 17.42%)
Czas w ruchu:41:00
Średnia prędkość:20.52 km/h
Maksymalna prędkość:63.59 km/h
Suma podjazdów:114 m
Liczba aktywności:16
Średnio na aktywność:52.57 km i 2h 33m
Więcej statystyk
  • DST 82.04km
  • Teren 7.90km
  • Czas 04:38
  • VAVG 17.71km/h
  • VMAX 51.32km/h
  • Temperatura 12.0°C
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Gdynia

Poniedziałek, 31 marca 2014 • dodano: 31.03.2014 | Komentarze 8

BOLSZEWO-Wejherowo-Reda-Rumia-Gdynia-Koleczkowo-Bieszkowice-Nowy Dwór Wejherowski-Wejherowo-BOLSZEWO

MAPA

Gdy okazało się, że będziemy mieli z Sebastianem o jeden dzień więcej na Pomorzu zadałem mu pytanie gdzie woli pojechać: Puck czy Gdynia? Odpowiedź brzmiała: Gdynia. Dlatego też postanowiliśmy udać się dziś, w drugim dniu pobytu właśnie tam. Ten wariant miał też tę korzyść, że pierwsza połowa trasy wiodła w terenie niezbyt pagórkowatym, prawdę powiedziawszy aż do Skweru Kościuszki w Gdyni nie zaliczyliśmy chyba żadnego podjazdu, nie licząc wspinania się na mosty i wiadukty;) Druga połowa była już nieco bardziej urozmaicona, a to za sprawą jazdy przez ostępy Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. Choć słowo „ostępy” jest chyba jednak nieco na wyrost, trasa wiodła głównie asfaltami, niestety w dużej części ruchliwymi, ale to musiało mocno zmienić się w ostatnich latach, ponieważ ja pamiętałem je jako spokojne.

Jedyny zjazd z DW218 to postój nad Jeziorem Bieszkowice w, a jakże, Bieszkowicach. Tutaj podejmujemy decyzję, że do Bolszewa wrócimy via Wejherowo z dojazdem doń pięknym, równym asfaltem DW218 właśnie – na marginesie, pamiętałem ją jako straszliwie dziurawą drogę, obecnie jest na całej długości równy dywanik, aż chce się jechać. A zjazd serpentynami do Wejherowa to już poezja – tak się rozpędziliśmy, że hamowałem dopiero po rzucie okiem na licznik, kiedy o mało nie złapałem się za głowę na ostrym zakręcie;)

Końcówka to zwiedzanie Wejherowa, mocno odkrywcze za sprawą „świeżego” oka Sebastiana.
Zdjęcia:

1) Kuriozalna estakada rowerowa w Gdyni.


2) Pomnik Ofiar Grudnia 1970 w Gdyni.


3) Sea Towers.


4) Słynny gdyński kebab, w którym nie wolno używać widelców ;)


5) Skwer Kościuszki. Zaraz zaczniemy śniadanio-obiad.


6) Skwer Kościuszki.


7) ORP Błyskawica.


8) Sebastian podjeżdża w Koleczkowie.


9) Nad Jeziorem Bieszkowice.


10) Kontemplacja Jeziora Bieszkowice.


11) Podjazdy w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym.


12) Tablica informująca o walorach Kalwarii Wejherowskiej.


13) Żaba w Parku Majkowskiego w Wejherowie.


14) Park Majkowskiego w Wejherowie.


15) Pałac Przebendowskich w Wejherowie.


16) (***)


17) Plac Jakuba Wejhera w Wejherowie - pomnik założyciela miasta,


18) Ratusz w Wejherowie.


19) Jeden z nagrobków na tzw. starym cmentarzu w Wejherowie.


20) Stary cmentarz w Wejherowie.


21) Kwatera Obrońców Wybrzeża 1939 na starym cmentarzu w Wejherowie.

Kategoria wycieczka


  • DST 99.44km
  • Teren 23.77km
  • Czas 05:26
  • VAVG 18.30km/h
  • VMAX 63.59km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Kaszubski Park Krajobrazowy

Niedziela, 30 marca 2014 • dodano: 31.03.2014 | Komentarze 12

STRZEPCZ-Głodnica-Miłoszewo-Nowa Huta-Diabelski Kamień-Lubygość-Szczelina Lechicka-Lubygość-Mirachowo-Miechucino-Borzystowo-Wygoda Łączyńska-Łączyno-Borucino-Zgorzałe-Gołubie-Szymbark-Wieżyca-Ostrzyce-Brodnica Górna-Złota Góra-Ręboszewo-Zawory-Chmielno-Garcz-Sianowo-Staniszewo-Stara Huta-Miłoszewo-STRZEPCZ

MAPA

Planowaliśmy od dość długiego czasu z Sebastianem wypad do Ińskiego P. K. Okazało się jednak, że w tygodniu możliwości na przejazd tej trasy nie będzie. Pozostał do dyspozycji jedynie weekend. Cóż. Park Krajobrazowy – jak zwał, tak zwał. Podjęliśmy decyzję, że jedziemy do P. K. Kaszubskiego – udało się załatwić trochę wolnego, więc problemu nie ma.

Wycieczkę rozpoczynamy o 9.40 w Strzepczu, do którego docieramy samochodem. Na początek zjeżdżamy w Dolinę Łeby w obrębie przysiółka Zielony Dworek. Chwilę później zaliczamy najbardziej stromy podjazd dzisiejszej wycieczki, a trzeba przyznać, że było bardzo pagórkowato. Po pokonaniu wyżej wzmiankowanego rozpoczynamy mozolną wspinaczkę po szutrowej drodze do miejscowości Głodnica, w której naszą uwagę zwraca budynek społecznej, kaszubskiej szkoły podstawowej.

Następnie kierujemy się w stronę wsi Miłoszewo po nowo wylanym dywaniku asfaltowym. Po kilkuset metrach skręcamy w prawo, po uprzednim rozpoznaniu fotograficznym. Wygodną szutrówką, a potem wyboistą gruntówką docieramy nad Jezioro Kamienne, którego główną atrakcję stanowi potężny głaz narzutowy, tzw. Diabelski Kamień. Po krótkiej sesji fotograficznej ruszamy dalej, w kierunku Jeziora Lubygość. Główną atrakcję stanowią tutaj jaskinie albo raczej twory je przypominające zbudowane z piaskowca.

Początkowy plan zakładał szybki przejazd do Mirachowa, jednak po lustracji zdjęć na BS postanowiłem, że za wszelką cenę musimy dotrzeć do rezerwatu Szczelina Lechicka, skąd, z wysokiego wzgórza morenowego, rozciąga się piękny widok na dwa rynnowe jeziora. Po małych perturbacjach docieramy na miejsce.

Sesja fotograficzna trwa kilka minut, następnie robimy spore koło i ponownie wracamy nad Jezioro Lubygość. Tym razem jednak nie kierujemy się, co zrozumiałe, ponownie na Szczelinę Lechicką, lecz jedziemy do wspomnianego Mirachowa. W samej miejscowości Sebastian wypatrzył interesujący dworek, przy którym urządzamy sobie mały fotostop.

Kolejne km to szybki przejazd asfaltem położonym wśród Mirachowskich Lasów do Miechucina. Zjazd do tej wsi dostarcza wielu emocji. Ponadto niezłe wrażenie robi pojawiająca się w pewnym momencie, nieczynna już niestety, linia kolejowa Kartuzy – Lębork z ciekawym budynkiem stacji Miechucino.

W samej miejscowości, za moją sprawą, początkowo mylimy drogę, potem jednak natrafiamy już na tę właściwą i kierujemy się w kierunku Borzestowa, przy okazji urządzając mały popas na parkingu jeszcze w obrębie Miechucina.

Dojazd do Borzestowa jest niezwykle pagórkowaty. Dość powiedzieć, że przy drodze stoją znaki drogowe nakazujące samochodom ciężarowym używanie łańcuchów przeciwśnieżnych w związku z licznymi podjazdami i zjazdami.

Zaraz za Wygodą Łączyńską odbijamy na Łączyno i niesamowicie klimatyczną asfaltówką, obok ośrodka wypoczynkowego Modrok docieramy do Borucina. Stąd ponad 2 km do skrzyżowania z drogą na Zgorzałe (Stężycę). W Zgorzałem fotografujemy się obowiązkowo z tablicą przy nazwie ulicy – Lecha Wałęsy. Podobna jedyna ulica nazwana w ten sposób w Polsce.

Żartujemy potem z Sebastianem, że nazwa miejscowości ma coś w sobie, ponieważ w Zgorzałem widzimy kilka osób, które są na wyraźnej bani. Prawdopodobnie raczyli się gorzałką ;)

Wyjazd z miejscowości bardzo stromy, natomiast kolejne km to niezwykle spokojna asfaltówka, która doprowadza nas do dużej wsi Gołubie. Tutaj przekraczamy przejazd kolejowy w linii Gdynia – Kościerzyna i po pierwszym telefonie od Moniki z BS, z którą zamierzaliśmy się spotkać oraz kilku km terenowej jazdy docieramy do Szymbarku. Od razu postanawiamy odnaleźć centrum turystyczne, słynne na cały kraj, w którym znajduje się m.in. najdłuższa deska świata (albo Europy, nie pamiętam) i krzywy domek. Oprócz tego jest oczywiście cała masa innych atrakcji. Jednak okazuje się, że zwiedzanie kompleksu z rowerem (a raczej bez niego) byłoby nie tylko ryzykowne, ale i kosztowne. W związku z tym cofamy się do Szymbarku i przed tamtejszym sklepem, w towarzystwie bardzo miłego pieska posilamy się bułkami, kiełbasą i lodami. Mieszanka egzotyczna, prawda. ;)

Kolejne km to mozolny podjazd pod Wieżycę, początkowo „jakąś” leśną drogą, potem wzdłuż czarnego szlaku. Na szczycie spinamy rowery i za kilka zł od osoby wspinamy się na wieżę widokową. Tutaj warto nadmienić, że Wieżyca jest najwyższym naturalnym szczytem Niżu Polskiego.

Po zaliczeniu wierzchołka szybkim tempem kierujemy się na parking w Strzepczu. Odnotowujemy dwa dłuższe posotoje – jeden na punkcie widokowym w Złotej Górze (tutaj kolejna rozmowa z Moniką, podczas której już wiemy, że ze spotkania nic nie wyjdzie, ponieważ znaleźliśmy się w tym samym czasie w zbyt odległych miejscach), drugi w sklepie w Garczu. Podjazdy dają nam się już dość mocno we znaki. 
Koniec końców zmęczeni, ale szczęśliwi meldujemy się po 18 w Strzepczu.

Dzięki Sebastian za wspolną jazdę!

Zdjęcia (autorstwa Sebastiana i mojego):

1) Zjazd w dolinę Łeby w Zielonym Dworku (Strzepcz).


2) Sebastian na moście nad Łebą w Zielonym Dworku (Strzepczu).


3) Rozwidlenie pod Miłoszewem, jedziemy nad Jezioro Kamienne.


4) W drodze nad Jezioro Kamienne.


5) W drodze nad Jezioro Kamienne - tym razem ja. ;)


6) Diabelski Kamień nad Jeziorem Kamiennym.


7) Nad Jeziorem Lubygość.


8) Groty nad Jeziorem Lubygość.


9) Szlak nad Jeziorem Lubygość.


10) Wspinaczka pod Szczelinę Lechicką.


11) Wspinaczka pod Szczelinę Lechicką.


12) (***)


13) Szczelina Lechicka.


14) Skrzyżowanie w pobliżu leśniczówki Mirachowo.


15) Dworek Starościński w Mirachowie z XVIII wieku.


16) Miechucino.


17) Zgorzałe.


18) W centrum turystycznym pod Szymbarkiem.


19) Sebastian w drodze na Wieżycę.


20) Widok z Wieżycy. Wprawne oko dostrzeże linię kolejową.


21) Na wieży na Wieżycy. ;)


22) Sebastian schodzi z wieży.


23) Efektowna mapa przy punkcie widokowym na Złotej Górze.


24) Sebastian wspina się w Garczu.


25) Sebastian wspina się w Staniszewie.


26) Sebastian wspina się w Miłoszewie.

Kategoria wycieczka


  • DST 82.29km
  • Teren 25.10km
  • Czas 03:45
  • VAVG 21.94km/h
  • VMAX 37.01km/h
  • Temperatura 7.0°C
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Szczecin (komunikacyjnie)

Czwartek, 27 marca 2014 • dodano: 27.03.2014 | Komentarze 1

STARGARD-Zieleniewo-Morzyczyn-Kobylanka-Szczecin(Jezierzyce-Płonia-Klęskowo-Zdroje-port-Dąbie-Kijewo-Płonia-Sławociesze-Zdunowo-Wielgowo)-Wielichówko-Cisewo-Grzędzice-STARGARD

MAPA DOJAZD

MAPA POWRÓT

Rano zaskoczył mnie ziąb. Okazało się, że w nocy chwycił mróz, na sporej części trasy towarzyszył mi szron. Z kolei gdzieś tak od Jezierzyc pojawiła się mgła, która gęstniała z każdą minutą. Nawet w samym Szczecinie było "mlecznie".

Droga powrotna ulegała ciągłej modyfikacji. Najpierw chciałem wracać normalnie przez Jezierzyce. Jednak w Płoni stwierdziłem, że mam ochotę na Zdunowo-Niedźwiedź. Gdy już dotarłem do przejazdu kolejowego w Zdunowie odwidziało mi się i zdecydowałem się skierować na szutrówkę Wielgowo-Sowno, z której odbiłem przez Wielichówko, Cisewo do Grzędzic i dalej do domu.

Na wspomnianym przejeździe kolejowym miła sytuacja - zjeżdżam na chwilę na chodnik, by przepuścić pospieszny autobus linii G. Kierowca w ramach podzięki mignął mi awaryjnymi. Rzadkość. :)


Kategoria komunikacyjnie


  • DST 25.45km
  • Czas 01:04
  • VAVG 23.86km/h
  • VMAX 23.77km/h
  • Temperatura 5.0°C
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Kobylanka

Niedziela, 23 marca 2014 • dodano: 23.03.2014 | Komentarze 5

STARGARD-Zieleniewo-promenada nad Miedwiem-Morzyczyn-Kobylanka-STARGARD

MAPA

Jedyna szansa na wykręcenie paru km w weekend wykorzystana. Miałem plan na nieco dłuższą wycieczkę, ale okazało się, że w tylnej lampce baterie są na wyczerpnianiu. Co było robić - pojechałem do Kobylanki i wróciłem, jadąc cały czas DDRką.

Miałem, jak nigdy ;), ochotę pobyć sam ze swoimi myślami i miałem nadzieję, że około 20 na DDRce nikogo nie będzie. Na prostej między Morzyczynem a Kobylanką widzę migające w oddali czerwone światełko. Doganiam i wyprzedzam faceta już w Kobylance. Zawracam na samym końcu miejscowości i wracam do Stargardu. Okazuje się, że "światełko" znów jedzie niespiesznie przede mną. Ponownie wyprzedzam gościa tuż za Kobylanką. W niego wstępują nowe siły i zaczyna jechać "na kole". Ja zły, bo chciałem jechać sam. Facet dodatkowo odpala jakieś turbo-światło, chyba do oślepiania samolotów znajdujących się na wysokościach przelotowych;) Oślepiają mnie odbitym światłem znaki drogowe;) Klnę pod nosem, jadę swoim tempem, w końcu pozbywam się "ogona" zjeżdżając na promenadę. Ale to nie koniec. Ponownie doganiam gościa jeszcze przed wiadukcikiem rowerowym nad S10 i sytuacja powtarza się. Jednak jakoś przed Lipnikiem orientuję się, że typ został gdzieś z tyłu i w samotności docieram do Stargardu. ;)

Takie buty. ;)
Kategoria wycieczka


  • DST 42.94km
  • Teren 9.70km
  • Czas 01:57
  • VAVG 22.02km/h
  • VMAX 37.36km/h
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Szczecin (komunikacyjnie)

Czwartek, 20 marca 2014 • dodano: 20.03.2014 | Komentarze 1

STARGARD-Zieleniewo-Morzyczyn-Kobylanka-Szczecin(Jezierzyce-Płonia-Klęskowo-Zdroje-port-SPC)-(PKP)-Grzędzice-STARGARD

MAPA

Korzystając z ładnej pogody samochód zostawiłem pod domem, a do pracy ruszyłem rano na rowerze. Droga tradycyjna, wymuszona, o czym już nieraz pisałem, przebudową wiaduktu na Tczewskiej. Dzisiaj, dla odmiany, jechałem z sakwą zamiast plecaka.

Powrót do przystanku Szczecin Port Centralny, potem opóźnionym osobowym do Słupska z dojazdem do Grzędzic Stargardzkich, skąd już na skróty, z dawno nie widzianem współkompanem pociągowo-rowerowych powrotów ze Szczecina do celu.
Kategoria komunikacyjnie


  • DST 6.28km
  • Czas 00:23
  • VAVG 16.38km/h
  • VMAX 31.34km/h
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Wrocław - Stargard (PKP)

Sobota, 15 marca 2014 • dodano: 16.03.2014 | Komentarze 2

Rano, w wichurze i deszczu, z hostelu na uczelnię, potem pieszo (bo w towarzystwie) na dworzec. Podróż pociągiem TLK Kossak z wydzielonymi miejscami na rowery (jest ich 12) i miejscem, które zapewnia kontrolę non-stop nad przewożonym sprzętem.

Wieczorem z dworca do domu, niecałe 2 km. Wietrznie.


Kategoria komunikacyjnie


  • DST 15.21km
  • Czas 00:57
  • VAVG 16.01km/h
  • VMAX 34.08km/h
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Wrocław (komunikacyjnie)

Piątek, 14 marca 2014 • dodano: 16.03.2014 | Komentarze 14

Po Wrocławiu - z hostelu na uczelnię, z uczelni na pizzę, z pizzy na uczelnię, z uczelni do hostelu. ;)

Jestem pod wrażeniem jakości  i rozplanowania DDRek we Wrocławiu. Widać, że miasto stara się być przyjazne rowerzystom. Bardzo dużo kontrapasów, wyłączenia rowerów z zakazów ruchu na niektórych ulicach, w tym na Starym Mieście. No i co najważniejsze - ciągłość, nie urywają się nagle, zapewniają dogodny przejazd przez skrzyżowania. Podpórki przy przejazdach rowerowych z sygnalizacją też poprawiają komfort podróży.

Pewnie gdyby pojeździć więcej znalazły by się jakieś minusy. Ja przed dwa dni ich nie znalazłem. ;)

1) DDRka przy placu Grunwaldzkim. Po lewej wysokościowce (akademiki) Ołówek i Kredka, po prawej zabudowania UP.

Kategoria komunikacyjnie


  • DST 121.79km
  • Teren 15.60km
  • Czas 06:03
  • VAVG 20.13km/h
  • VMAX 40.20km/h
  • Temperatura 17.0°C
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Leszno - Wrocław

Czwartek, 13 marca 2014 • dodano: 16.03.2014 | Komentarze 11

STARGARD-(PKP)-LESZNO-Dąbcze-Rydzyna-Moraczewo-Poniec-Kawcze-Konarzewo-Sarnowa-Stwolno-Ugoda-Kubeczki-Niezgoda-Ruda Żmigrodzka-Jamnik-Bukołowo-Gąski-Brzyków-Trzebnica-Skarszyn-Pasikurowice-Krzyżanowice-WROCŁAW

MAPA

Jak tylko okazało się, że będę robił we Wrocławiu specjalizację zacząłem planować rowerowe wyjazdy w tamtejsze okolice, w tym różne warianty dojazdowe. Był to też jeden z ważniejszych powodów, dla których zdecydowałem się nabyć nawigację. Opisywana trasa miała stać się sprawdzianem urządzenia. :) W domu ustaliłem sobie trasę, wprowadziłem tzw. waypointy (punkty, przez które chcę przejechać, ustawienie trasy pomiędzy nimi ustala nawigacja), bo wiedziałem, że na trasie z Leszna do Wrocławia warto zobaczyć Stawy Milickie - to pamiętałem jeszcze z podstawówki;) Potem przypomniałem sobie jeszcze jedną nazwę krainy geograficznej, o której w szkole wspominali, ale nie uprzedzajmy faktów... ;)

Stargard opuściłem pociągiem regio do Poznania, odjeżdżającym o godzinie 6.28. Połączenie obsługiwane jest tą nową jednostką z newagu. Jadę sam praktycznie aż do Krzyża. Potem dosiada młodzież jadąca do szkół. Od Wronek skład stopniowo się zapełnia podążającymi do Poznania, do którego przybywamy siedem minut po dziewiątej.

Z Poznania do Leszna jadę zmodernizowaną jednostką EN57 w malowaniu województwa dolnośląskiego. Również sam, ale o to nietrudno, bo pociąg zestawiony jest z dwóch jednostek. Wysiadam w Lesznie tuż przed 11.

Po wyjściu odpalam etrexa. Sprawdziłem wcześniej wysokość, na której znajduje się stacja, żeby wskazania urządzenia były jak najbliższe prawdzie. Sprzęt jednak zadziałał prawidłowo i pokazuje 94 m :) Po krótkiej sesji przy tablicy poświęconej kolejarzom węzła leszczyńskiego, którzy zginęli w czasie II WŚ ruszam. Trochę jak dziecko we mgle, bo specjalnie niemal nie sprawdzałem trasy przejazdu. Jednak zostaję skutecznie wyprowadzony z miasta do DK 5, wzdłuż której, po DDRce przejeżdżam krótki kawałek - kończę przejażdżkę skrętem w lewo, w kierunku wsi Dąbcze. To alternatywny dojazd do podleszczyńskiej Rydzyny. Zresztą pod względem rowerowym jedyny, bo na DK5 stoi znak zakazujący ruchu rowerów. Początkowo droga wiedzie przez las, ale po chwili wyjeżdżam na odkryty teren, gdzie odczuwam wiatr. Nie będzie niestety moim sprzymierzeńcem, bo wieje z południowego zachodu.

Rydzynę osiągam po krótkiej chwili. W samym miasteczku, o dość bogatej historii, fotografuję Rynek z ratuszem i kolumną, a konkretniej "wotywną kolumną św. Trójcy" z XVIII wieku upamiętniającą epidemię dżumy, która dotknęła Rydzynę w 1709 roku. Zdjęcie to, jak i późniejsze, które wymagały szerokiego kąta robię niestety telefonem.

Z Rydzyny kieruję się do gminnej miejscowości Poniec. Muszę przyznać, że nieco zaskoczyła mnie infrastruktura rowerowa w tych okolicach. Zarówno kilka km za Rydzynę, jak i kilka km przed Poniecem jedziemy po asfaltowych, wydzielonych DDRkach. Czy to sensowne? Nie wiem, bo ruch samochodowy na drogach był mały, ale z drugiej strony na pewno jest bezpiecznie.

Poniec mijam bokiem, nawigacja przeprowadziła mnie jakąś osiedlową uliczką, trochę na skróty. Wyjeżdżam na południe, w kierunku Rawicza. Do tego miasta jednak nie docieram. Jadę za to bardzo fajną, wąską asflatówką, po której niemal nie jeżdżą samochody. Zaraz za Poniecem mijam jakąś starą cegielnię, w której, o ile dobrze kojarzę, mieści się teraz jakieś gospodarstwo agroturystyczne. Jak wspomniałem drogi przyzwoite, niestety przyznam, że krajobraz, póki co, dość monotonny.

Sytuacja ulega diamteralnej zmianie w miejscowości Konarzewo. Tutaj nawigacja kieruje mnie w lewo, w szutrówkę, każąc mi zjechać z wygodnej asfaltówki. Początkowo droga jest całkiem ok, mijam przydrożną kapliczkę, która chyba chyli się ku upadkowi, a tuż za nią zaczynają się potworne, kopne piachy. To była zmora wielu dzisiejszych odcinków terenowych...

Po dwóch dość męczących kilometrach docieram do Sarnowej. To było kiedyś miasto, ale od 1973 formalnie stawnowi osiedle miasta Rawicz. Muszę przyznać, że miejscowość zrobiła na mnie duże wrażenie. Na uliczkach już charakterystyczne, dolnośląskie klimaty - wąsko, zaniedbane, piękne kamienice. Do tego niesamowity budynek dawnego ratusza i brukowane uliczki. Ale bruk taki, że ładnie na niego popatrzeć - jeździć po nim to dramat. ;)

Z Sarnowej, odcinkiem terenowym przez las. Znów w bardzo głębokim piachu, ale na szczęście dość krótko. Docieram do asfaltówki, oczywiście bardzo wąskiej i niemal bez samochodów, którą zmierzam już w kierunku doliny Baryczy. Nazwy miejscowości całkiem ciekawe - Ugoda, Niezgoda, Kubeczki, itd. :)

Wjeżdżam na trasę, która sprawia wrażenie zamkniętej dla samochodów. Nie spotkałem ani jednego na długim, około 10km odcinku. Początkowo nawierzchnia jest asfaltowa, potem pojawiają się kamienie. Nie bruk, ale właśnie kamienie. Trochę się ich obawiam, bo są dość ostro zakończone, więc posuwam się poboczem. Ale całkiem sprawnie, piachu nie było. ;)

W końcu docieram do Kanału Punickiego, gdzie na chwilę zatrzymuję się. Potem znów piękna asfaltówka przez stary, dolnośląski bór. Na wysokości miejscowości Ruda Żmigrodzka docieram do pierwszego ze Stawów Milickich. Warto na ich temat poczytać, wiki twierdzi, że rezerwat je chroniący jest największym w Polsce. Wszystko jest zbytkiem techniki, niestety w dość dużym stopniu zdewastowanym (mam na myśli infrastrukturę techniczną, taką jak jazy, przepusty, itd., część stawów wyschła). Olbrzymie wrażenie robi na mnie monumentalny dąb stojący przy szosie. Asfalt - sprawia wrażenie dopiero co położonego, dużo oznaczeń szlaków rowerowych sugeruje, że turystycznie rejon jest bardzo atrakcyjny.

Przed miejscowością o wesołej nazwie Jamnik znajduje się pomost nad Stawem o nazwie Jamnik Dolny. Tu zatrzymuję się na popas, podziwiam też ptactwo wodne. Zaraz za wsią, nie bez oporów, zgodnie z sugestią garmina zjeżdżam z asfaltu w polną, zaniedbaną drogę. Na szczęście nie zakopuję się i skrótami, przez pola docieram do wsi Bukołowo. Czy pojechałbym tak bez nawigacji? Wątpię, pewnie zasugerowałbym się mapą i skorzystał z dróg asfaltowych;)

Z Bukołowa do wsi Gąski wzdłuż Stawu Sieczkowskiego. Za Gąskami chyba najgorszy fragment piachu. Jadę z trudem, żeby było weselej po mojej prawej chłop traktorem orze pole. Jedziemy łeb w łeb, mimo, że on snuje się naprawdę w ślimaczym tempie. Ja co chwila zatrzymuję się z wykręconą w piachu kierownicą, to w jedną, to w drugą stronę. :)

W końcu docieram do asfaltu w Przyborowie, skręcam  w prawo i smigam już prosto na Trzebnicę. Ponieważ wyczerpały mi się zapasy picia staję w Brzykowie i kupuję sobie frugo i pepsi. Podczas postoju niepokoją mnie z lekka pagóry majaczące na horyzoncie. I w tym momencie przypominam sobie kolejną krainę, o której dowiedziałem się na geografii w wejherowskiej "dziewiątce";) To przecież Wzgórza Trzebnickie. ;)

W samej Trzebnicy niepotrzebnie nadkładam jakieś 2 km drogi, a przy okazji spory podjazd. To dlatego, że byłem przekonany, że do Wrocławia nawigacja puści mnie główną drogą łączącą go z Trzebnicą, wzdłuż której zresztą podobno jest jakaś DDRka. Dlatego zaznaczyłem sobie "waypoint" na południowym skraju miasta, przy zjeździe z obwodnicy. Garmin przyprowadził mnie do tego punktu i kazał zawracać. Posłusznie wykonałem polecenie;) Dzięki temu zaliczam naprawdę spory podjazd na wyjeździe z miasta, a potem boczne, ale niestety dość ruchliwe, drogi. Choć przyznam, że akurat na drodze wjazdowej do Wrocławia przez Pasikurowice i Krzyżanowice było spokojnie, najgorszy fragment był zaraz za Trzebnicą.

W mieście sprzęt spisał się doskonale. Trafiłem do Boogie Hostelu na ul. Ruskiej 34 (który polecam) jak po sznurku. Docieram do celu po około 7 godzinach jazdy, z tym, że czas postojów wyniósł 1h15`.

Zdjęcia:

1) W pociągu regio ze Szczecina do Poznania.


2) Tablica pamiątkowa na leszczyńskim dworcu.


3) Rynek w Rydzynie z wotywną kolumną na pierwszym planie.


4) Infrastruktura rowerowa w gminie Rydzyna.


6) Dawna cegielnia pod Poniecem.


7) Zabudowania wsi Kawcze w powiecie rawickim.


8) Kapliczka przydrożna pod Konarzewem.


9) Niezbadane wyroki garmina w doborze dróg.


10) Ulica w Rawiczu - Sarnowej.


11) Dawny ratusz w Rawiczu - Sarnowej.


12) Wyjazd z miejscowości Kubeczki, za chwilę dojadę nad rzekę Orla.


13) Między Kubeczkami a Niezgodą.


14) (...)


15) Okazały dąb w pobliżu Niezgody.


16) Widok na staw Jamnik Dolny.


17) Gdzieś między Jamnikiem a Bukołowem.


18) Nie wiem czy widać - kury w Gąskach. ;)


19) Pagórkowate okolice Trzebnicy.


20) Trzebnica.


21) Zachód słońca przed samym Wrocławiem.


22) Cel (prawie) osiągnięty.



  • DST 10.54km
  • Teren 2.00km
  • Czas 00:32
  • VAVG 19.76km/h
  • VMAX 34.08km/h
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Szczecin - Stargard (PKP)

Środa, 12 marca 2014 • dodano: 12.03.2014 | Komentarze 1

SZCZECIN(port-SPC)-(PKP)-Grzędzice-STARGARD

Dojazd na pociąg po pracy, potem do domu. Wieczorem jeszcze wyjazd do lidla i na dworzec po bilety.
Kategoria komunikacyjnie


  • DST 81.81km
  • Teren 8.00km
  • Czas 03:32
  • VAVG 23.15km/h
  • VMAX 38.86km/h
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Stargard - Szczecin (komunikacyjnie) x 2

Wtorek, 11 marca 2014 • dodano: 11.03.2014 | Komentarze 5

STARGARD-Zieleniewo-Morzyczyn-Kobylanka-Szczecin(Jezierzyce-Śmierdnica-Płonia-Klęskowo-Zdroje-port-SPC)-(PKP)-Grzędzice-Stargard-Zieleniewo-Morzyczyn-Kobylanka-SZCZECIN(Płonia-Kijewo-Dąbie-port)

MAPA DOJAZD (1)

MAPA DOJAZD (2)

W te i wewte, jak głupi. ;)

Powrót ze Szczecina do Stargardu (Grzędzic) pociągiem osobowym. Koszt biletu z rowerem - 14,5 zł.


Kategoria komunikacyjnie