m i c h u s s

avatar Na BSach przebyłem 133994.92 km z prędkością średnią 21.52 km/h.
Więcej o mnie.




Follow me on Strava




button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl

Archiwum bloga

  • DST 76.13km
  • Teren 6.70km
  • Czas 03:18
  • VAVG 23.07km/h
  • VMAX 49.01km/h
  • Temperatura 25.0°C
  • Sprzęt Author Airline
  • Aktywność Jazda na rowerze

Stepnica - Stargard Szczeciński

Niedziela, 29 kwietnia 2012 • dodano: 29.04.2012 | Komentarze 5

STEPNICA-Widzieńsko-Miękowo-Żółwia Błoć-Mosty-Danowo-Tarnowo-Tarnówko-Stawno-Strumiany-Sowno-Wielichówko-Cisewo-Miedwiecko-Zieleniewo-STARGARD



Wyjazd ze Stepnicy o 16.30. Dość już mam standardowych podróży na trasie Stargard-Stepnica-Stargard, więc postanowiłem sobie powrót co nieco „urozmaicić”. Początkowo myślałem o zajechaniu do Świętej, ale mając w pamięci dość monotonny krajobraz na odcinku Modrzewie-Święta dałem sobie spokój z tym i zdecydowałem się spróbować przedostać się (ponownie) od „szóstki” przez lotnisko w kierunku Mostów ( z małą korektą planów po telefonie do Shrinka i otrzymaniu informacji o jakości leśnej drogi do Niewiadowa). Jechałem tamtędy trochę ponad rok temu i przejazd ten pozostawiał wrażenie robienia czegoś nie do końca legalnie (płoty z kolczastymi drutami z jednej i drugiej strony, tablice wstęp wzbroniony, jakaś brama lekko uchylona, itd.). Dzisiaj dodatkowo stała tablica „Teren budowy. Wstęp wzbroniony”, za to bramy już nie było. Dlaczego teren budowy? Ano dlatego, że trwa realizacja połączenia kolejowego lotniska w Goleniowie z linią Kołobrzeg-Goleniów, dzięki czemu na samolot będzie się można w dobrym czasie dostać ze Szczecina pociągiem. Z tego co zauważyłem stacja kolejowa będzie niemal przed samym terminalem, do przejścia będzie może 100 metrów. Super sprawa.

Dalej normalnie, przez Mosty, z pomagającym wiatrem. W Tarnowie orientuję się, że do domu już całkiem blisko, a tak przyjemnie się jedzie. Pozostaje jedynie odbić w kierunku Stawna i dłużej delektować się jazdą. Koniec końców dojeżdżam do skrzyżowania z asfaltówką na Strumiany, przy moście na Inie mijając sympatyczną rowerzystkę, która wesoło mi macha jedyną wolną ręką (drugą trzymała telefon komórkowy).

Z Sowna, dla urozmaicenia rzecz jasna, „terenowo” przez Wielichówko (chociaż drogowskaz twierdzi, że to Wielichówek) i Cisewo do Miedwiecka. Potem już tylko ddrka do Stargardu z masą weekendowych rowerzystów. Na wysokości tesco widząc chmary wyżej wzmiankowanych zmierzających w kierunku centrum odbijam i przez strefę ekonomiczną w spokoju docieram do domu. Była niemal równo 20.

Docieram do "trójki" © michuss


Budowa linii kolejowej na lotnisko w Goleniowie © michuss


Pod Mostami © michuss


Danowo © michuss


Pod Tarnówkiem © michuss



Komentarze
michuss
| 13:36 poniedziałek, 30 kwietnia 2012 | linkuj Jak znam życie to przeprowadzenie całej linii przez lotnisko byłoby spoooro droższe. A sama idea wydaje mi się być słuszna-w zeszłym roku miałem niewiele czasu na dostanie się na centralny z lotniska. Jechałem (właściwie to więcej stałem) autobusem i oczywiście skończyło się na biegu z wywieszonym jęzorem i wskakiwaniu do pociągu, który niemal ruszał;)

Przypadek na zdjęciu to w ogóle inna bajka, bo z centrum Szczecina na lotnisko jest jakieś 40-50 km, więc takie połączenie naprawdę się przyda. Oby tylko rozkład pociągów był odpowiednio dopasowany do przylotów i odlotów.
lukasz78
| 13:22 poniedziałek, 30 kwietnia 2012 | linkuj Odnoga prowadzi oczywiście od strony centrum Warszawy.
lukasz78
| 13:19 poniedziałek, 30 kwietnia 2012 | linkuj A w Warszawie się szarpnęli i zrobili stację kolejową pod samym terminalem lotniska. Efekt? Mogą nie zdążyć przed Euro, choć miała byc gotowa już 2 lata temu.

A tak poza tym, to cały projekt do dupy. Obok przebiega linia kolejowa Warszawa-Piaseczno-Warka-Radom, więc jak już budowali podziemną stację, to mogli przepuścić całą linię pod lotniskiem, aby pociągi do Warki i Radomia tam stawały. Ale nie, linia radomska biegnie tuż obok swoją drogą, a do lotniska prowadzi jedynie odnoga i stacja jest zakończona ślepo. Tak, jakby nikt z Radomia, Piaseczna czy Warki nie latał samolotem.

Ot pomyślunek.
Komentować mogą tylko zalogowani. Zaloguj się · Zarejestruj się!