Słupsk-Podkomorzyce-Linia-Wejherowo

Środa, 31 października 2018 • dodano: 04.11.2018 | Komentarze 2

Ponieważ było od dawna wiadomo, że na Święto Zmarłych ma być piękna pogoda postanowiłem na groby dojechać kombinowanym transportem - pociąg + rower. Tym sposobem przed południem 31 października koleją dotarłem do Słupska. Dalej ułożyłem sobie ślad przez Kaszuby, na południe od DK6. To odmiana od tegorocznej, wielkanocnej jazdy przez DW213, którą zresztą wcześniej kilka razy już wybrałem na tym kierunku.

Przed ruszeniem w zasadniczą trasę zahaczam o "maka" - trochę z dworca musiałem się cofnąć, ale głód i brak wiedzy o tym, gdzie w Słupsku je się szybko i dobrze zmusił mnie do tego.

Sama trasa - wspaniała. Albo boczne, mało uczęszczane drogi, albo fajne szutry, był też kawałek znośnego bruku. Najgorsze, najbardziej ruchliwe kawałki to DW212 między Kamieńcem a Cewicami i potem kawałek od Lini do ronda w Niedźwiadku. Od Cewic jadę już na oparach - strasznie chce mi się pić. Ale "dobry" sklep (taki, pod którym można spokojnie postawić rower) znajduję dopiero w Niepoczołowicach. Po zakupach muszę już odpalić światło, bo robi się ciemno.

Końcówka to już solidne, kaszubskie pagóry z kulminacją pod Częstkowem, gdzie wjeżdża się na ponad 200 m n.p.m.

W Wejherowie melduję się po 19, po fajnej, turystycznej, jesiennej eskapadzie.