• Temperatura -7.0°C

Olesno

Sobota, 27 grudnia 2014 • dodano: 27.12.2014 | Komentarze 14

KLUCZBORK-Chocianowice-Lasowice Małe-Stare Olesno-Olesno-Stare Olesno-Lasowice Małe-Jasienie-KLUCZBORK

Oto nadszedł koniec świąt. Dopiero dziś, albowiem po drugim ich dniu nadszedł trzeci, czyli moje urodziny, w dodatku okrągłe, trzydzieste trzecie. Agnieszka przygotowała dla mnie prezenty, w tym, dla zdrowotności, pięćdziesiątka na sześciostopniowym mrozie. Biorąc pod uwagę świąteczne obżarstwo ciężko o bardziej trafiony podarek.

Tak więc potoczyliśmy się około południa z Kluczborka na wschód, pod wiatr do Olesna. Dzięki temu mogliśmy wracać, po trudach spożywania gorącej szarlotki z lodami i bito śmietano (to też urodzinowa, że tak powiem, gratyfikacja), z wiatrem. Przyjemność z tego (powrotu) była podwójna, gdyż dodatkowo przejechałem się na eranisowej szosie. Wrażenia niezapomniane, szczególnie na zalodzonych odcinkach. Ale rzeczywiście, można zauroczyć się tą odmianą rowerowego szaleństwa. Tyle powiem. :)

Aha, zapomniałbym. Dokonałem ciekawego, kolejowego odkrycia. W Lasowicach Małych przejeżdżaliśmy przez tajemniczą, dwutorową, niegdyś zelektryfikowaną (kikuty słupów) linię. Okazało się, że to zapomniana trasa Kluczbork - Fosowskie - Strzelce Opolskie.